Kosten Ontruiming
Het is begrijpelijk dat u ervoor kiest deze werkzaamheden door derden te laten doen omdat het arbeidsintensief is en wellicht emotioneel.
Woningontruiming Ruttenberg is uw partner bij het vakkundig opleveren van uw huis of bedrijfsruimte.
Zaken die de prijs bepalen voor een ontruiming
De kosten van een ontruiming worden bepaald door een aantal factoren. Allereerst is daar het aantal werknemers en de tijd die ze nodig hebben. Daarnaast wordt er gekeken naar de inhoud van uw inboedel. Is er nog een hoop herbruikbaar materiaal, dan zal er een vrachtwagen worden geregeld die de bruikbare spullen afvoert. Gaat het om grofvuil dan zal men eerder kiezen voor een container voor de deur. Verder speelt de afstand naar het ontruimingsbedrijf een belangrijke rol, net als de afmeting van het huis en de ligging van het huis.
Aantal medewerkers bepaalt ook de kosten
Per medewerker betaalt u een bepaald uurtarief. Er wordt gekeken naar het aantal kubieke meters wat moet worden ontruimd en hoeveel werk het is om de woning netjes op te leveren.
De inhoud van de inboedel en afval verwerking
Het aantal kubieke meters inboedel wat u heeft is zeer belangrijk maar niet cruciaal bij het bepalen van de kosten van de ontruiming. Het gaat ook om de materialen in uw inboedel. Staan er nog veel herbruikbare meubels die wij kunnen inkopen? Gaat het om oude meubels die verder niet verkocht of hergebruikt kunnen worden, dan kiezen wij ervoor om ze naar het grof vuil te laten afvoeren. Dat doen wij met een grofvuilcontainer die voor de woning komt te staan. Kunnen wij geen container plaatsen, dan voeren wij het handmatig af per bestelbus of vrachtwagen.
De ligging van uw woning is bepalend
Een woning met een eigen oprit of parkeerplaats voor de deur is relatief sneller te ontruimen. Ook een woning met een ruim stuk stoep waarop de container wordt geplaatst is een snelle manier om uw huis te ontruimen. Gaat het echter om een appartement of flat 12 hoog waarbij je alles per lift naar beneden moet vervoeren, is veel arbeidsintensiever en zorgt dit ook voor meer kosten. Dit is een factor die u vooraf met ons bespreekt.
Inkoop meubels en goederen
Bij een woningontruiming komen wij soms waardevolle meubels en goederen tegen. Wij bespreken met u wat u er mee wilt doen. Als het niet verdeeld wordt onder de familie of kennissen, kunnen wij, als het voor ons interessant is, inkopen tegen een inkoopprijs. Wij verrekenen de totaalprijs met de ingekochte goederen en u bent altijd goedkoper uit.
Gemiddelde kosten woningontruiming
Soort woning
Soort woning | Prijs |
---|---|
Seniorenontruiming, 1-2 kamers | €450 - €1.200 |
Appartement, 3-5 kamers | €750 - €2.250 |
Eengezinswoning, 6-7 kamers | €1.500 - €3.500 |
Grote woning, 8+ kamers | €2.000 - €5.000 |
Toeslagen en Extra Kosten
- Toeslag bij volle inboedel: €250 - €1.000
- Toeslag bij (sterke) vervuiling: €250 - €2.000
- Vloerverwijdering: €4,50 - €15 per m²
- Diverse herstel werkzaamheden: €40 - €65 per uur
Grofvuil Containers
- 6 M³: €412,50 per stuk
- 10 M³: €514,50 per stuk
- 15 M³: €995,00 per stuk
- 30 M³: €1.625,00 per stuk
- 40 M³: €2.160,00 per stuk
Vraag een offerte aan voor de juiste prijs
Neem vandaag nog contact met ons op om een vrijblijvende offerte aan te vragen en ontdek hoe wij u kunnen helpen met een betaalbare en professionele woningontruiming.
Offerte Aanvragen